Методична робота
Склад методичної ради Дачненського ліцею № 2
Голова методичної ради - Негрескул Ольга, директор закладу.
Члени методичної ради:
Решетник Наталя, заступник директора з навчально-виховної роботи, відповідальна за організацію та ведення методичної роботи у закладі;
Місюль Марина - заступник директора з навчально-виховної роботи;
Татауш Тетяна - заступник директора з навчально-виховної роботи;
Завозненко Леся - заступник директора з виховної роботи;
Прокопчук Олена – практичний психолог;
Шостаченко Оксана – голова МК учителів іноземних мов;
Мунтяну Любов – голова МК учителів математики, інформатики та фізики;
Твердохліб Альона – голова МК учителів природничих навчальних предметів;
Власенко Ірина – голова МК учителів початкових класів;
Шилінг Тетяна – голова МК учителів суспільно-гуманітарних навчальних предметів;
Гаугаш Тетяна – голова МК асистентів учителів;
Перан Ольга – голова МК класних керівників.
План засідань
методичної ради Дачненського ліцею № 2
на 2023/2024 навчальний рік
І засідання (вересень 2023 року)
1. Про підсумки методичної роботи у 2022/2023 навчальному році та завдання на 2023/2024 навчальний рік.
2. Про завдання методичних комісій закладу в умовах реалізації Концепції нової української школи.
3. Про розгляд планів роботи МК на 2023/2024 навчальний рік.
4. Про особливості науково-методичного супроводу викладання предметів в початковій школі.
5. Про особливості науково-методичного супроводу викладання предметів в основній та старшій школі.
6. Про особливості науково-методичного супроводу організації виховної роботи.
7. Про організацію роботи щодо безпеки та благополуччя дитини.
ІІ засідання (листопад 2023 року)
1. Про результати навчальних досягнень учнів за результатами мультитесту у 2023 році.
2. Про участь закладу в освітніх проєктах.
3. Про підготовку учнів до участі у І та ІІ етапах XXIV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів і турнірів; творчих робіт МАН.
4. Про участь учителів в конкурсі «Учитель року».
5. Про хід атестації педагогічних працівників закладу.
6. Про напрями роботи вчителів початкової школи та вчителів 5-х, 6-х класів щодо реалізації завдань Нової української школи.
ІІІ засідання (січень 2024 року)
1. Аналіз участі у І та ІІ етапах XXIV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів і турнірів; творчих робіт МАН.
2. Про соціально-педагогічний супровід розвитку особистості учнів 1-х класів.
3. Про результати моніторингових досліджень, проведених у І семестрі 2023/2024 навчального року.
ІV засідання (березень 2024 року)
1. Про затвердження ефективного педагогічного досвіду педагогічних працівників закладу.
2. Про педагогічні технології навчання в умовах нової української школи: вектор розвитку.
V засідання (червень 2024 року)
1. Про підсумки участі педагогічних працівників закладу в конкурсах професійної майстерності в 2023/2024 навчальному році.
2. Про підсумки атестації педагогічних працівників та проходження курсів підвищення кваліфікації у 2023/2024 навчальному році.
3. Про підсумки проведення моніторингових досліджень у 2023/2024 навчальному році.
5. Аналіз методичної роботи за 2023/2024 навчальний рік.
АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
про стан методичної роботи в 2023/2024 навчальному році
в Дачненському ліцеї № 2
Якість освітнього процесу Дачненського ліцею № 2, його результати певною мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності. З метою поліпшення фахової підготовки педагогічних кадрів у закладі проводиться спеціальна методична робота, яка спонукає кожного вчителя до підвищення свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям вчитися педагогічній майстерності в старших і досвідченіших колег, забезпечує підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.
Значну роль у забезпеченні потреб суспільства й держави у висококваліфікованих конкурентоспроможних фахівцях відіграє післядипломна освіта, підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, їх педагогічної майстерності та методичного рівня. Її частиною є методична робота з учителями на різних рівнях (державному, місцевому, шкільному).
Методична робота – це заснована на досягненнях науки та передового досвіду система аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності з метою удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності освітнього процесу.
У процесі методичної роботи здійснюється підвищення наукового рівня вчителя, його підготовка до засвоєння змісту нових програм і технологій та їх реалізації, постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання, вивчення та впровадження у шкільну практику передового педагогічного досвіду, творче виконання перевірених рекомендацій, збагачення новими, прогресивними й досконалими методами й засобами навчання, вдосконалення навичок самоосвітньої роботи вчителя, надання йому кваліфікованої допомоги з теорії та практичної діяльності.
Зміст методичної роботи Дачненського ліцею № 2 полягає у наступному:
1) Поглиблення філософсько-педагогічних знань, що спрямовано на вивчення педагогічної теорії та методики навчання й виховання, психології, етики, естетики, поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета й методики його викладання.
2) Вивчення принципів розвитку української національної школи, що передбачає збагачення педагогічних працівників надбаннями української педагогічної думки, науки, культури, вивчення теорії та досягнень науки з викладання конкретних предметів, оволодіння сучасними науковими методами, освоєння оновлених програм і підручників.
3) Освоєння методики викладання додаткових (варіативних) предметів -
охоплює вивчення складних розділів навчальних програм з демонструванням відкритих уроків, застосуванням наочних посібників, дидактичних матеріалів.
4) Систематичне інформування про нові методичні розробки - полягає у
систематичному вивченні інструктивно-методичних матеріалів стосовно змісту і методики освітнього процесу.
5) Оволодіння науково-дослідними навичками - сприяє формуванню
дослідницьких умінь, організації власного теоретичного пошуку, аналізу та оцінювання результатів педагогічних досліджень.
Функції методичної роботи в закладі:
1) функція планування – важливий підготовчий етап методичної роботи,
яка полягає у визначенні системи заходів, що забезпечать досягнення найкращих результатів;
2) організаційна функція проявляється в діяльності, пов’язаній з
удосконаленням структури методичної роботи, змісту діяльності різних її складових;
3) діагностична функція – вимагає регулярного вивчення ступеня розриву
між реальним рівнем компетентності педагогів, що виявляється в узагальненому результаті їх праці, та вимогами суспільства до якості діяльності конкретних працівників освіти в умовах розбудови української національної школи;
4) прогностична функція вимагає визначення знань та умінь, необхідних
педагогам у майбутньому;
5) моделююча функція полягає у розробці принципово нових положень
освітнього процесу, у формуванні та впровадженні моделей передового досвіду, їх експериментальній перевірці, після якої вони можуть бути використані як зразки для впровадження;
6) відновлювальна функція передбачає відновлення частково забутих або
втрачених учителями знань після закінчення педагогічного навчального закладу;
7) корегуюча функція спрямована на виправлення в діяльності педагогів
недоліків, пов’язаних з використанням застарілих методик, що не відповідають вимогам сучасності;
8) пропагандистська функція спрямована на інформування педагогів, їх
агітацію щодо впровадження у практику досягнень науки, передового педагогічного досвіду;
9) контрольно-інформаційна функція полягає в утворенні й підтримці
стабільного зворотнього зв’язку, в оцінці відповідності наслідків методичної роботи плановим завданням та нормативним вимогам.
Методична робота в 2023/2024 навчальному році в Дачненському ліцеї № 2 здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, Державних стандартів початкової, базової, загальної середньої освіти, наказу освітнього закладу від 31.08.2023 № 83/01-07-о «Про організацію методичної роботи на 2023/2024 навчальний рік» та іншими нормативними документами, передбаченими чинним законодавством у поточному навчальному році, системи аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, інформаційної діяльності з підвищення наукового, загально-культурного рівня педагогічних працівників, удосконалення їх професійної компетенції та підвищення ефективності освітнього процесу.
У 2023/2024 навчальному році освітні послуги надавали 40 педагогів.
До складу педагогічного колективу школи входять: 7 молодших спеціалістів; 3 спеціалісти; 9 спеціалістів ІІ категорії; 4 спеціалісти І категорії; 17 спеціалістів вищої категорії; 5 «вчителів–методистів»; 10 «старших учителів»; 1 «Відмінник освіти України».
За освітою 33 учителі мають повну вищу освіту, 5 учителів мають базову вищу освіту, 2 учителі мають середню спеціальну освіту.
За стажем роботи: до 3-х років – 8 учителів; від 3 до 10 років –5 учителів; від 10 до 20 років - 7 учителів; понад 20 років - 20 учителів. Працюють 9 пенсіонерів.
У Дачненському ліцеї № 2 визначено форми організації методичної роботи: індивідуальна (самоосвіта, інтернатура і наставництво, підвищення кваліфікації, атестація), колективна (педагогічна рада, методичні оперативки, семінари-практикуми, виробничі наради, наради при директорові, психолого-педагогічні семінари), групова (методична рада, методичні комісії, творчі групи, Школа молодого вчителя).
Структура методичної роботи складається із взаємопов’язаних та взаємодіючих ланок і представлена такими компонентами: педагогічна рада, методичні комісії, методичний кабінет (на базі якого проводяться методичні конференції, семінари-практикуми, методичні оперативні наради, педагогічні читання, психолого-педагогічні семінари, тренінги, різні форми та види підвищення кваліфікації, атестація), Школа молодого вчителя.
Індивідуальна форма методичної роботи є складовою самоосвіти вчителя, здійснюється за індивідуальними планами з урахуванням його професійних потреб, результатів взаємооцінки, рекомендацій адміністрації закладу, досвідчених педагогів. Змістом її є систематичне вивчення психолого-педагогічної, наукової літератури, участь у роботі шкільних методичних комісій, семінарів, конференцій, педагогічних читань, розробка проблем, пов'язаних з удосконаленням освітнього процесу, проведення експериментальних досліджень, огляд і реферування педагогічних та методичних журналів, збірників.
У процесі самоосвіти педагоги пов’язують зміст індивідуального плану з методичною темою, за якою працює педагогічний колектив, удосконалюють компетентності, необхідні для успішного викладання певного навчального предмета, підвищують власну педагогічну майстерність.
Одним із видів індивідуальної форми методичної роботи є робота з молодими спеціалістами. Молоді спеціалісти, які закінчили вищі педагогічні заклади освіти, упродовж першого року роботи в Дачненському ліцеї № 2 проходять педагогічну інтернатуру, основними завданнями якої є: створення системи професійно-педагогічної адаптації інтерна до умов педагогічної діяльності, формування сприятливого мікроклімату та відчуття соціально-психологічного комфорту, встановлення доброзичливих взаємовідносин із учасниками освітнього процесу; набуття фахових компетентностей, педагогічної майстерності, формування професійної готовності інтерна до самостійної педагогічної діяльності; формування поваги до професії й сумлінного ставлення до трудової діяльності; формування інституту наставництва в закладі освіти, розвиток професійної спільноти педагогічних працівників закладу.
Так, з 01.09.2023 по 01.09.2024 у Дачненському ліцеї № 2 організовано проведення педагогічної інтернатури для інтерна Катерини Карайван, вчителя з початкової освіти. Виконання обов’язків педагога-наставника покладено на Наталю Решетник (педагогічний стаж 21 рік), заступника директора з НВР, учителя історії та правознавства, спеціаліста вищої категорії, учителя-методиста. Решетник Наталею, педагогом-наставником, та Карайван Катериною, інтерном, розроблено програму педагогічної інтернатури й подано її на затвердження директору. Звіт про виконання програми педагогічної інтернатури буде заслухано на засіданні педагогічної ради в серпні 2024 року.
З метою саморозвитку та самоосвіти, відповідно до «Порядку підвищення кваліфікації та визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників Дачненського ліцею № 2 Дачненської сільської ради» в 2023/2024 навчальному році педагоги закладу розвивали свої професійні компетентності (фахові методики, технології тощо) на освітніх платформах, онлайн-порталах, студіях онлайн-освіти, брали участь у науково-педагогічних та громадських проєктах, онлайн вебінарах та конференціях, отримали свідоцтва та сертифікати, які підтверджують підвищення їх фахової кваліфікації. У закладі освіти на основі пропозицій учителів складено орієнтовний та річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників Дачненського ліцею № 2 на 2024 рік.
Підвищенню професійної компетентності педагогів сприяла методична робота, побудована на діагностичній основі, що дало можливість вивчити індивідуальні запити вчителів, проблемні фахові питання, уникнути формалізму в роботі, створити умови для самореалізації та становлення творчого педагога.
Аналіз кадрового забезпечення свідчить про те, що з кожним навчальним роком спостерігається підвищення професійного рівня педагогів. Цьому сприяє атестація педагогічних кадрів.
На початку 2023/2024 навчального року набули чинності нові вимоги до атестації педагогічних працівників. Керуючись наказом Міністерства освіти і науки України від 09 вересня 2022 року № 805 «Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників», закладом розроблено «Положення про атестацію педагогічних працівників Дачненського ліцею № 2 Дачненської сільської ради» та введено в дію з 01.09.2023 року. Адміністрацією закладу надано допомогу педагогам у підготовці до змін у проведенні атестації: проведено консультації для педагогів, які атестуються, надано інформацію про ключові дати атестації, щоб педагоги орієнтувалися в строках її перебігу, проінформовано про особливості проведення атестації в поточному навчальному році, підготовлено інформаційні пам’ятки, ознайомлено зі змінами в подачі документів, оновлено інформацію на методичному стенді тощо.
У І семестрі 2023/2024 навчального року адміністрацією закладу здійснено заходи з підготовки та проведення атестації педагогічних працівників у 2023/2024 навчальному році: складено графік заходів з підготовки та проведення атестації педагогічних працівників у 2023/2024 навчальному році, оновлено на сайті Дачненського ліцею № 2 розділ «Атестація педагогічних працівників» та поповнено його інформацією з питань атестації у 2023/2024 навчальному році, складено список педагогічних працівників, які підлягають черговій атестації, підготовлено та надіслано повідомлення педагогічним працівникам, які атестуватимуться у 2024 році, про хід атестації у 2023/2024 навчальному році, видано наказ від 19.09.2023 № 115/01-07-о «Про створення атестаційної комісії у 2023/2024 навчальному році», проведено два засідання атестаційної комісії (19.09.2023 та 10.10.2023), перевірено наявність документів про підвищення кваліфікації педпрацівників, які атестуються, складено план методичного супроводу педагогічних працівників, які атестуються, видано наказ від 10.10.2023 № 122/01-07-о «Про атестацію педагогічних працівників у 2023/2024 навчальному році», оприлюднено на сайті Дачненського ліцею № 2 інформацію щодо проведення атестації у 2023/2024 навчальному році, складено план індивідуальної підготовки й проходження атестації педагогічних працівників і ознайомлено з ним педагогів, які атестуються, розпочато вивчення практичного досвіду працівників, що атестуються.
Так, у 2023/2024 навчальному році атестації підлягали 5 педагогічних працівників: Мітченко Ольга та Татауш Тетяна, учителі початкових класів; Самодурова Людмила, вчитель фізичної культури; Шостаченко Оксана, вчитель англійської, німецької мов; Штирляєва Тамара, вчитель зарубіжної літератури.
У ІІ семестрі 2023/2024 навчального року експертною групою вивчено практичний досвід педагогічних працівників, що атестувалися. Було проведено експертизу професійної діяльності педагогічних працівників: відвідано дистанційні уроки, позаурочні онлайн заходи, проаналізовано виконання навчальних програм; проведено експертизу результатів діяльності педагогічних працівників: рівень навчальних досягнень учнів, результати участі учнів у олімпіадах, всеукраїнських конкурсах, змаганнях тощо; здійснено аналіз матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу; проведено експертизу методичної (науково-методичної) та дослідницько-експериментальної діяльності: участь у предметних тижнях, апробація підручників та програм, участь у методичній роботі, участь у дослідницькій діяльності, участь у відкритих заходах закладу освіти – семінарах, «круглих столах», конференціях, педагогічних читаннях тощо, участь в експериментальній діяльності; проведено психолого-педагогічне анкетування. Отримані результати систематизовано та опрацьовано. Оформлено експертні висновки. За результатами вивчення практичного досвіту педагогічних працівників, що атестувалися, атестаційною комісією оцінено професійні компетентності педагогічних працівників з урахуванням їх посадових обов’язків і вимог професійного стандарту. За результатами атестації педагогічним працівникам, що атестувалися в 2024 році, установлено відповідність займаним посадам. Штирляєвій Тамарі, вчителю зарубіжної літератури, підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «учитель-методист»; Самодуровій Людмилі, вчителю фізичної культури, підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «старший учитель»; Шостаченко Оксані, вчителю англійської та німецької мов підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та присвоєно педагогічне звання «старший учитель»; Мітченко Ользі, вчителю початкових класів, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»; Татауш Тетяні, вчителю початкових класів, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії».
Особливе місце в роботі закладу мають засідання педагогічної ради – дорадчого органу, який створений для вирішення основних питань діяльності освітнього закладу. Педагогічна рада – це найважливіша і найбільш демократична форма роботи учительського колективу з метою розв'язання освітніх проблем, удосконалення освітнього процесу й підвищення професійної майстерності педагогів. Тематика засідань педрад визначалася в кінці 2022/2023 навчального року, виходячи з проблеми закладу, потреб колективу, аналізу стану освітнього процесу, бесід із керівниками шкільних методичних комісій, педагогами, учнями та батьками. Протягом 2023/2024 навчального року було проведено 19 засідань педагогічної ради.
На першому засіданні (30.08.2023) педагогічний колектив підсумував роботу закладу за 2022/2023 навчальний рік та розробив завдання на новий 2023/2024 навчальний рік, схвалив освітню програму та річний план роботи закладу. Педагоги ухвалили рішення про організацію здобуття освіти за дистанційною формою, визначили спосіб організації контролю за виконанням освітньої програми, використання конкретних інформаційно-комунікаційних систем, комунікаційних онлайн-сервісів та інструментів, за допомогою яких організовуватиметься освітній процес під час дистанційного навчання. Також обговорили нормативну документацію, здійснення оцінювання учнів 1-4-х, 5-6-х, 7-11-х класів, режим роботи закладу, правила внутрішнього трудового розпорядку, охорону праці в закладі освіти. Розглянули питання щодо організації виховного процесу та національно-патріотичного виховання. Заслухали звіти класних керівників про працевлаштування учнів 9-х, 11-х класів. Визначили претендентів на нагородження золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» і срібною медаллю «За досягнення у навчанні». Прослухали заступників директора з ВР та з НВР про поділ класів на групи по предметах, розподіл педагогічного навантаження та годин варіативної складової в освітній програмі, про організацію в закладі інклюзивного навчання, педагогічного патронажу. Створили Раду профілактики правопорушень. Ухвалили навчальні програми для 6 класів, Положення з охорони праці, Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти здобувачами освіти Дачненського ліцею № 2 Дачненської сільської ради, «Положення про атестацію педагогічних працівників Дачненського ліцею № 2 Дачненської сільської ради», «Порядок підвищення кваліфікації та визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників Дачненського ліцею № 2 Дачненської сільської ради», Положення про уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції у Дачненському ліцеї № 2.
Друге засідання відбулося 18 вересня 2023 року. На ньому було визначено механізм зарахування результатів навчання учнів, які навчаються в закладах освіти країн перебування, ухвалено рішення про організацію сімейної (домашньої) форми навчання для учнів 1-11 класів Дачненського ліцею № 2 та забезпечення реалізації індивідуальної освітньої траєкторії, розроблення індивідуальних навчальних планів.
На третьому засіданні (21.11.2023) ухвалено, з метою застосування індивідуального підходу до кожного учня/учениці в найкращих інтересах дитини для дотримання її права на здобуття освіти, батьки, інші законні представники яких виявили бажання організувати освітній процес самостійно з урахуванням здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду своїх дітей, для забезпечення їх індивідуального темпу засвоєння освітньої програми та зменшення навантаження учнів, які одночасно навчаються в закладі освіти країни перебування і в закладі освіти України, перевести на сімейну (домашню) форму навчання учня 11-Б класу Луцека Артема, ученицю 5-Б класу Тяку Юлію та ученицю 9-В класу Тяку Анастасію. Також розглядалися питання про дотримання учасниками освітнього процесу Положення про академічну доброчесність, про створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, про роботу закладу щодо запобігання й протидії булінгу (цькуванню), домашньому насильству, протидії торгівлі людьми. Визначено механізм корегування оцінок, зокрема відповідно до якого нормативно-правового акту проводитиметься корегування результатів навчання учнів. Схвалено Положення про заохочення і відзначення учнів Дачненського ліцею № 2 Дачненської сільської ради.
Четверте засідання відбулось 08 грудня 2023 року. Розглядались питання про організацію сімейної (домашньої) форми навчання для учениці 3-В класу Сіагхі Ясміни й учня 6-Б класу Сіагхі Каріма та про порядок проведення НМТ у 2024 році.
П’яте засідання (18.12.2023) було присвячене питанню здійснення вибору закладом освіти підручників та посібників для 1 класу. Також педагогічна рада схвалила орієнтовний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників Дачненського ліцею № 2 на 2024 рік.
На шостому засіданні (28.12.2023) розглядалося питання щодо виконання рішень попереднього засідання педагогічної ради. На ньому також обговорювались результати моніторингу успішності учнів за І семестр 2023/2024 навчального року. Заслуховувався звіт Олени Прокопчук, практичного психолога про шляхи подолання труднощів адаптації учнів 1-х, 5-х класів до навчання. Педагогічна рада розглянула клопотання про зарахування/визнання документів про підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу в 2023 році та схвалила річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу в 2024 році. Прийняла рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експерементальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти. Також розглянула список претендентів на нагородження Золотою або Срібною медалями за результатами оцінювання в 10-му класі та І семестрі 11-го класу. Було обговорене питання про звернення громадян.
На сьомому засіданні (01.01.2024) розглядалося питання про тарифні розряди педагогічних працівників освітнього закладу.
Восьме засідання (17.01.2024) було присвячене питанню переведення на сімейну (домашню) форму навчання учнів 11-Б класу: Шпохи Ганни, Шаповалова Олександра, Чернецького Максима, Сосновської Катерини, Зібенської Анни та забезпечення реалізації індивідуальної освітньої траєкторії, розроблення індивідуальних навчальних планів.
Дев’яте засідання (22.01.2024) - про переведення на сімейну (домашню) форму навчання учня 3-А класу Завозненка Даніїла та забезпечення реалізації індивідуальної освітньої траєкторії, розроблення індивідуального навчального плану.
На десятому засіданні (24.01.2024) педагоги обирали електронні версії оригінал-макетів підручників для 2 класу.
Одинадцяте засідання (29.01.2024) - про переведення на сімейну (домашню) форму навчання учениці 11-А класу Климової Інни та забезпечення реалізації індивідуальної освітньої траєкторії, розроблення індивідуального навчального плану.
На дванадцятому засідання (09.02.2024) педагоги обирали підручники для дітей з ООП.
Тринадцяте засідання, яке відбулося 16.02.2024, було присвячене питанню відновлення організації освітнього процесу за очною (денною) формою навчання для здобувачів освіти 1-4-х класів. Також педагоги розглянули питання щодо створення соціально-педагогічних умов для реалізації національно-патріотичного виховання.
На чотирнадцятому засіданні (23.02.2024) схвалювали рішення щодо вибору електронних версій оригінал-макетів підручників для 7 класу.
На п’ятнадцятому засіданні (22.03.2024) обирали електронні версії оригінал-макетів підручників для 11 класу. Також педагоги прослухали звіти заступників директора з навчально-виховної роботи Марини Місюль та Наталі Решетник про вивчення практичного досвіду вчителів, які атестуються у 2023/2024 навчальному році. Заступник директора з виховної роботи Леся Завозненко доповіла про діяльність педагогічного колективу в здійсненні соціального захисту дитини і охорони дитинства. Також прийняли рішення щодо звільнення від проходження державної підсумкової атестації здобувачів освіти, які завершують кожен рівень повної загальної середньої освіти у 2023/2024 н.р. Останнім розглядалося питання щодо виконання рішень попереднього засідання педагогічної ради.
Шістнадцяте засідання (01.04.2024) було присвячене питанню щодо результатів чергової атестації педагогічних працівників. Заступник директора з навчально-виховної роботи Тетяна Татауш акцентувала увагу присутніх на питанні підвищення якості роботи педагогічного колективу щодо техніки безпеки під час освітнього процесу та профілактики травматизму. Про педагогіку співробітництва і проблеми демократизації шкільного життя зауважив заступник директора з виховної роботи Леся Завозненко. Також педагоги приділили увагу питанню про шкільну бібліотеку, як центр формування творчої особистості в процесі соціалізації.
На сімнадцятому засіданні (03.05.2024) обирали електронні версії оригінал-макетів підручників для 11 класу.
Про переведення учнів 1-8-х, 10-х класів до наступних та нагородження дітей Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні» у 2024 році говорили на вісімнадцятому засіданні педагогічного колективу 30.05.2024. З результатами навчальних досягнень здобувачів освіти з особливими освітніми потребами педагогів ознайомив заступник директора з навчально-виховної роботи Марина Місюль. Також було розглянуте питання про завершення 2023/2024 навчального року в умовах воєнного стану. Окремо прослухали питання та ухвалили рішення щодо виконання навчальних планів і програм, про результати методичної роботи та підсумки виховної роботи у 2023/2024 навчальному році. Педагогічний колектив вирішив у наступному 2024/2025 навчальному році продовжити роботу над загальношкільним проєктом «Місце шани та вдячності».
14.06.2024 відбулось останнє в 2023/2024 навчальному році дев’ятнадцяте засідання педагогічної ради. Розглядалися питання про закінчення учнями 11-х класів закладу освіти, про видачу випускникам 9-х класів свідоцтв про базову загальну середню освіту та про результати проведення моніторингу навчальних досягнень учнів 5-11-х класів за ІІ семестр 2023/2024 навчального року.
Готуючись до педрад, адміністрація закладу, педагоги виконували науково-теоретичні, практичні та соціально-статистичні завдання.
Засідання спрямували діяльність закладу на якісне вдосконалення навчальної та методичної роботи, використання в освітньому процесі перспективних педагогічних та інформаційних технологій, на вирішення питань обміну інформацією та досвідом у сфері навчально-методичної та виховної роботи, на забезпечення ефективних форм неперервного підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, вивчення й узагальнення передових педагогічних ідей та досвідів, поліпшення діяльності в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа».
Для забезпечення демократичного керівництва методичною роботою в закладі діє методична рада, до складу якої увійшли: Негрескул Ольга, директор закладу, голова методичної ради та члени: Решетник Наталя, заступник директора з навчально-виховної роботи, відповідальна за організацію та ведення методичної роботи у закладі; Місюль Марина - заступник директора з навчально-виховної роботи; Татауш Тетяна - заступник директора з навчально-виховної роботи; Завозненко Леся - заступник директора з виховної роботи; Прокопчук Олена – практичний психолог; Шостаченко Оксана – голова МК учителів іноземних мов; Мунтяну Любов – голова МК учителів математики, інформатики та фізики; Твердохліб Альона – голова МК учителів природничих навчальних предметів; Власенко Ірина – голова МК учителів початкових класів; Шилінг Тетяна – голова МК учителів суспільно-гуманітарних навчальних предметів; Гаугаш Тетяна – голова МК асистентів учителів; Шпитко Ольга – голова МК класних керівників.
З метою підвищення теоретичної, науково-методичної та професійної підготовки педагогічних працівників в 2023/2024 н. р. роботу методичної ради в закладі спрямовано на вирішення таких завдань: удосконалення змісту науково-методичної роботи, підвищення якості освіти шляхом оновлення змісту, форм і методів освітньої діяльності; забезпечення наступності між початковою та загальною середньою освітою; впровадження компетентісного підходу, програм допрофільної підготовки та профільного навчання, забезпечення учням можливості чіткого визначення у виборі профілю та організація їх якісної освітньої підготовки; створення вчителями авторських програм і проєктів, які доповнюють зміст профільного навчання, удосконалюють систему виховної роботи; підвищення рівня професійної компетентності вчителів та упровадження інноваційного педагогічного досвіду; проєктування освітнього процесу на демократичних засадах; упровадження в освітній процес сучасних навчально-методичних, дидактичних матеріалів і програмного забезпечення навчання, систем інформаційного забезпечення занять, інформаційно-бібліотечних систем; забезпечення учням закладу високого рівня знань й доступності освіти;
активізація видавничої діяльності педагогів, участі в фахових конкурсах, інноваційній та дослідно-експериментальній роботі; здійснення методичного супроводу під час атестації педагогічних працівників; підвищення рівня діяльності вчителів початкової школи та 5-х, 6-х класів щодо реалізації завдань Нової української школи; надання адресної допомоги вчителям зі створення ними власних розробок.
Протягом 2023/2024 навчального року проведено п’ять засідань методичної ради. На першому засіданні (08.09.2023) розглядались наступні питання: про підсумки методичної роботи у 2022/2023 навчальному році та завдання на 2023/2024 навчальний рік; про завдання методичних комісій закладу в умовах реалізації Концепції нової української школи; про розгляд планів роботи МК на 2023/2024 навчальний рік; про особливості науково-методичного супроводу викладання предметів в початковій школі; про особливості науково-методичного супроводу викладання предметів в основній та старшій школі; про особливості науково-методичного супроводу організації виховної роботи; про організацію роботи щодо безпеки та благополуччя дитини.
На другому засіданні (30.11.2023) були обговорені питання: про результати навчальних досягнень учнів за результатами НМТ у 2023 році; про участь закладу в освітніх проєктах; про підготовку учнів до участі у І та ІІ етапах XXIV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів і турнірів; про хід атестації педагогічних працівників закладу; про напрями роботи вчителів початкової школи та вчителів 5-х, 6-х класів щодо реалізації завдань Нової української школи.
Третє засідання відбулось 29.01.2024. На ньому розглянули наступні питання: про аналіз участі у І та ІІ етапах XXIV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів і турнірів; творчих робіт МАН; про соціально-педагогічний супровід розвитку особистості учнів 1-х класів та про результати моніторингових досліджень, проведених у І семестрі 2023/2024 навчального року.
У березні (22.03.2024) методична рада працювала над питаннями про затвердження ефективного педагогічного досвіду педагогічних працівників закладу та про педагогічні технології навчання в умовах нової української школи: вектор розвитку.
Останнє п’яте засідання відбулось 10.06.2024, на якому члени методичної ради зробили підсумки участі педагогічних працівників закладу в конкурсах професійної майстерності в 2023/2024 навчальному році. Обговорили підсумки атестації педагогічних працівників, проходження педагогами курсів підвищення кваліфікації у 2023/2024 навчальному році. Окремо зупинилися на питанні проведення моніторингових досліджень у 2023/2024 навчальному році. Проаналізували методичну роботу закладу за 2023/2024 навчальний рік.
На початку навчального року, відповідно до наказу директора від 31.08.2023 № 83/01-07-о «Про організацію методичної роботи на 2023/2024 навчальний рік», сформовано роботу 7-ми методичних комісій: учителів іноземних мов (керівник Шостаченко Оксана) - працює над темою «Інтерактивні форми навчання як засіб самореалізації»; учителів математики, інформатики та фізики (керівник Мунтяну Любов) - працює над темою «Впровадження інформаційно-комунікативних технологій в освітній процес як ефективний засіб формування ключових компетентностей учнів»; учителів природничих дисциплін (керівник Твердохліб Альона) - впроваджує «Ефективне використання перспективних технологій навчання з метою формування життєвих компетентностей учнів на уроках природничих навчальних предметів»; учителів початкових класів (керівник Власенко Ірина) - працює над темою «Підвищення якості знань, удосконалення освітнього процесу, формування ключових компетентностей педагогів та учнів через використання інноваційних технологій»; учителів суспільно-гуманітарних дисциплін (керівник Шилінг Тетяна) - працює над темою «Формування особистості учня через компетентнісний підхід до освітнього процесу та виховання національної гідності громадянина України»; асистентів учителів (керівник Гаугаш Тетяна) - працює над темою «Організація освітнього середовища в умовах інклюзивної освіти»; класних керівників (керівник Шпитко Ольга) - працює над темою «Виховання свідомого громадянина України патріота своєї країни, готового самовіддано розбудувати її як незалежну демократичну правову соціальну державу, здатного виявити національну гідність, знати свої права й обов`язки, цивілізовано відстоювати їх, сприяти громадянському миру, згоді в суспільстві».
Методичні комісії створено з метою забезпечення умов для ефективної методичної роботи вчителів та реалізації їхніх творчих задумів.
Діяльність предметних методичних комісій школи спрямована на вирішення таких завдань: забезпечити засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів; підвищувати рівень загальнодидактичної і методичної підготовки педагогів для організації та здійснення освітнього процесу; проводити обмін досвідом успішної педагогічної діяльності; виявляти, пропагувати та здійснювати нові підходи до організації навчання й виховання; забезпечувати постійне засвоєння сучасної педагогічної теорії та практики; створювати умови для самоосвіти вчителів і здійснювати керівництво творчою діяльністю педагогів.
У 2023/2024 навчального року методичні комісії провели по чотири засідань, на яких обговорювалися питання про застосування новітніх освітніх технологій та систем, перспективний педагогічний досвід, проводився аналіз якості освітньо-кваліфікаційного забезпечення освітнього процесу педагогічними кадрами, консультування педагогічних кадрів, обмін досвідом щодо вдосконалення фахової освіти та кваліфікації педагогічних кадрів, питання щодо методики викладання предметів, принципових питань програм Міністерства освіти, розглядалися календарно – тематичні плани, надавалася допомога вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності, вивчалися нормативні документи й вимоги до навчання та виховання учнів. Також методичні комісії працювали над підготовкою та проведенням шкільних олімпіад із навчальних дисциплін, конкурсів, турнірів, виховних заходів тощо.
Класні керівники 1-11 класів брали участь у засіданнях методичної комісії класних керівників, які відбувались за графіком та відповідно складеного плану. На них заслуховувались й обговорювались доповіді класних керівників з найактуальніших питань навчання й виховання, проводився огляд методичної літератури з питань виховання, нової фахової літератури, організовувались взаємовідвідування виховних годин і заходів, консультації для молодих класних керівників, заслуховувались звіти класних керівників про виконання індивідуальних планів самоосвіти, відбувався обмін досвідом роботи, вирішувались поточні питання.
Шкільний методичний кабінет - це організаційний інформаційно-ресурсний центр методичної роботи з педагогічними працівниками, педагогічна майстерня, де формується вчитель. Метою діяльності методичного кабінету освітнього закладу є створення інформаційно-технічної бази для педагогічних працівників, забезпечення умов для проєктування їх самоосвітньої діяльності та вдосконалення рівня професійної кваліфікації. Шкільний методичний кабінет надає допомогу вчителям у підвищенні фахового рівня й педагогічної майстерності; координує зміст форм і методів самоосвіти вчителів та організацію колективної роботи з підвищення кваліфікації педагогічних кадрів з метою вирішення актуальних освітніх проблем; пропагує досягнення педагогічної науки та перспективного педагогічного досвіду, вивчає та узагальнює досвід учителів закладу; організовує творчі групи вчителів для спільного вирішення конкретних методичних проблемних питань, розробки програм, проєктів, технологій тощо; організовує апробації навчально-методичної літератури; активізує видавничу діяльність педагогів; надає адресну методичну допомогу; організовує наставництво та стажування; проводить діагностичну та моніторингову діяльність з визначення стану якості освітнього процесу та освітньо-кваліфікаційного рівня педпрацівників; організовує інноваційну та експериментальну педагогічну діяльність.
Методичний кабінет забезпечує науково-методичне інформування педагогів під час проведення різноманітних загальношкільних методичних заходів. На базі методичного кабінету проходять інтернатуру молоді спеціалісти, організована робота шкільної атестаційної комісії.
Необхідно відзначити, що всі колективні форми методичної роботи у закладі використовувалися з метою вироблення єдиного підходу до вирішення певних проблем, обговорення актуальних питань організації освітнього процесу, аналізу результату колективної діяльності, науково-технічної та педагогічної інформації.
Сучасна освіта перебуває в постійному оновленні, а тому вимагає від учителя новітніх ідей, сучасних підходів до викладання предметів. Однією з провідних ознак учителя є його активна участь в інноваційних процесах та впровадження їх у свою конкретну діяльність. Важлива роль у фаховому зростанні педагога, безперечно, належить проведенню відкритих уроків та виховних заходів педагогами. У 2023/2024 навчальному році, у зв’язку із запровадженням правового режиму воєнного стану в Україні та переведення закладу на дистанційну форму навчання, відкритих уроків учителі не проводили.
Протягом 2023/2024 навчального року працювала Школа молодого вчителя, яка надавала молодим спеціалістам необхідну допомогу щодо методики викладання, розвивала вміння молодих педагогів використовувати у своїй роботі досягнення сучасної психолого-педагогічної науки. До складу Школи молодого вчителя увійшли: Трубай Вікторія, Негрескул Володимир, Мельник Анастасія, Єждіна Катерина, Карайван Катерина, Савченко Ірина, за якими були закріплені досвідчені педагоги-наставники.
У своїй діяльності Школа молодого вчителя використовувала такі форми роботи: співробітництво (досвідчений учитель-наставник-молодий учитель); психолого-педагогічні семінари; стажування; індивідуальні консультації; діагностики. На заняттях вивчалися нормативні документи, методика диференційованого навчання як основа врахування індивідуальних особливостей і розумових здібностей кожного учня; розглядались методи контролю результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів.
З метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності Дачненського ліцею № 2 її заявленим цілям та оцінювання причин відхилень від них, адміністрацією закладу проведено моніторинги результатів навчання учнів за І семестр та ІІ семестр 2023/2024 навчального року. За результатами моніторингів проаналізовано середній бал успішності по класах, складено рейтинг класів, вивчено динаміку успішності учнів за ступенями та розроблено рекомендації учителям-предметникам, класним керівникам для підвищення рівня успішності здобувачів освіти.
З 01.11.2023 по 08.11.2023 у Дачненському ліцеї № 2 було організовано та проведено І етап XXIV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика у дистанційному форматі за добровільною участю здобувачів освіти 3-11 класів. Учителі української мови та літератури 3-11 класів підготували завдання та критерії оцінювання відповідно до навчальних програм з урахуванням вікових особливостей учасників. У конкурсі змагались 73 учні. Переможцями стали 17 учнів, які взяли участь у ІІ етапі XXIV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.
З 08.11.2023 по 14.11.2023 у закладі було організовано та проведено І етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка у 2023/2024 навчальному році. Учителі української мови та літератури 5-11 класів підготували завдання та критерії оцінювання відповідно до навчальних програм з урахуванням вікових особливостей учасників. У конкурсі взяли участь 43 учні. 5 переможців І етапу здобули першість у ІІ етапі та взяли участь у ІІІ (обласному) етапі Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, де Виниченко Ксенія, учениця 8-А класу (педагог-наставник, вчитель української мови та літератури Алла Сосновська) посіла ІІ місце та здобула перемогу на IV етапі XIV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (диплом ІІ ступеня).
З метою пошуку, підтримки та розвитку творчого потенціалу обдарованої молоді з 02.11.2023 по 30.11.2023 у Дачненському ліцеї № 2 серед учнів 8-11 класів було проведено І етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з 11 навчальних предметів: українська мова та література, історія, англійська мова, німецька мова, математика, фізика (астрономія), хімія, біологія (екологія), географія, інформатика, трудове навчання (технології) у дистанційному форматі з дотриманням законодавства України в частині забезпечення заходів безпеки, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану в Україні.
Проведенню олімпіад передувала певна робота. Так, 03.11.2023 відбулась онлайн інструктивно-методична нарада з педагогічними працівниками, на якій були обговорені питання організації та проведення олімпіад, доведені до відома члени журі, комісії зі складання завдань графіка проведення змагань, терміни, відведені для складання завдань, терміни здачі звітної документації.
Учителями навчальних предметів 8-11 класів підготовлено завдання та критерії оцінювання відповідно до навчальних програм з урахуванням вікових особливостей учасників.
Як свідчить аналіз проведеної роботи, олімпіади пройшли вчасно, організовано. Апеляцій з приводу необ’єктивного оцінювання робіт учасників олімпіад не поступало. Порушень не зафіксовано.
У І етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів взяли участь 217 учнів. Переможцями І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з англійської мови визначено 10 учнів, з біології та екології – 11, з географії – 13, з інформатики – 8, з історії – 15, з математики – 32, німецької мови – 14, трудового навчання (технології) – 11, з української мови та літератури – 14, з фізики – 9, з хімії – 15.
Сучасний темп розвитку інформаційно-комунікаційних засобів надзвичайно високий. Кожного дня людина повинна переробляти величезну кількість інформації, яка надходить з усіх точок земної кулі. Тому інформаційні технології мають сьогодні пріоритетне значення в усіх сферах діяльності й визначають розвиток суспільства в майбутньому. У нашому закладі ці технології знаходять застосування в багатьох напрямках діяльності, зокрема оновлюється зміст освіти, здійснюється дистанційне навчання, впроваджуються нові форми спілкування - електронна пошта, соціальні мережі, відеоконференції; учасники освітнього процесу беруть участь у роботі інтернет-форумів, вебінарах, онлайн конференціях. Серед освітніх онлайн платформ, сервісів, застосунків, які найбільш використовувались - Google classroom, Viber, Всеукраїнська школа онлайн, YouTube. Педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На Урок», «Прометеус» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.