Наші проєкти
Загальношкільний проєкт «Місце шани та вдячності»
Не забувайте незабутнє
І не знецінюйте коштовне.
Л. Костенко
Актуальність проєкту:
З перших днів російсько-української війни українці стали на захист незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України. Захисники і Захисниці щоденно проявляють неабиякий героїзм у боротьбі з ворогом. Без сумніву, що у боях із підрозділами російської регулярної армії та підконтрольних їм бойовиків постало якісно нове українське військо, що відіграє значну роль в українському суспільстві.
Саме тому Захисники і Захисниці України мають стати новими героями для кожного з нас, а особливо для дітей та молоді, а знання про них та їх участь у боротьбі за Україну мають бути основою для утвердження української громадянської ідентичності.
У державних нормативно-правових документах, як стратегічні, визначаються завдання виховання в особистості любові до Батьківщини, усвідомлення нею свого громадянського обов’язку на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей, утвердження якостей громадянина-патріота України як світоглядного чинника.
Патріотизм на даний час є нагальною потребою держави, якій необхідно, щоб усі діти стали національно свідомими громадянами – патріотами, здатними забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі. Збереження історико-культурних традицій народу, знання героїчного минулого – це основа патріотичного виховання. Проводячи різні заходи на патріотичну тематику, ми не тільки вшановуємо пам'ять про тих, хто загинув, ми знайомимо з українськими традиціями минулого, створюємо нові тандеми української сучасності, розвиваємо почуття «національної гідності».
Актуальність проєкту доведена самим життям. Спільна праця вихованців та педагогів сприяє формуванню духовно-етичних, патріотичних орієнтирів молоді. Підготовка інформації, збір матеріалів про героїчні подвиги українців, віртуальні стежки-подорожі, акції, тематичні виставки - дозволять не просто укріпити свої знання про Україну в минулому та сучасності, але і по-особливому розкриють значення слова «Батьківщина», підвищать цінність національних традицій та колориту, пропустивши її через серце кожного учасника проєкту.
Мета проєкту:
утвердження української громадянської ідентичності шляхом формування, збереження історичної пам’яті про події російсько-української війни та популяризація героїчного образу Захисників та Захисниць України.
Завдання проєкту:
1. Зібрати інформацію про випускників закладу освіти, які брали та/або беруть участь у російсько-українській війні, а також про батьків або інших членів родини осіб, що навчаються у закладі освіти, які є Захисниками чи Захисницями України.
2. Висвітлювати хід російсько-української війни та героїзм Захисників та Захисниць України, проявлений під час захисту суверенітету, територіальної цілісності й недоторканності України.
3. Сприяти формуванню сталих знань про героїчну боротьбу Українського народу за утвердження та збереження суверенітету власної держави, ідеалів національної гідності, свободи, народної єдності.
4. Підвищувати рівень громадянської свідомості молоді, формувати почуття гордості за свою країну та готовності до виконання обов’язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України на героїчному прикладі Захисників та Захисниць України.
5. Облаштувати у шкільному історико-краєзнавчому музеї інформаційні стенди, присвячені Захисникам і Захисницям України, які брали та/або беруть участь у російсько-українській війні.
6. Розмістити на сайті закладу відповідні інформаційні матеріали з дотриманням вимог захисту інформації.
7. Під час збору, обробки та створення інформаційних стендів необхідно неухильно дотримуватись вимог Закону України «Про захист персональних даних», зокрема, отримувати згоду суб’єкта персональних даних на обробку та поширення його персональних даних.
8. Враховувати безпекову ситуацію у регіоні під час розміщення інформаційних стендів.
9. Активізувати роботу шкільного історико-краєзнавчого музею та екскурсійної роботи.
Учасники проєкту:
адміністрація;
учні1-11 класів;
вчителі;
батьки;
педагог-організатор;
завідувачка шкільної бібліотеки;
практичний психолог;
керівник шкільного історико-краєзнавчого музею.
Тип проєкту: практико-орієнтований.
За змістом: надпредметний.
За характером контактів: зовнішній.
За кількістю учасників: масовий.
Тривалість: довготривалий.
Етапи реалізації ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНОГО проЄкту
« МІСЦЕ ШАНИ ТА ВДЯЧНОСТІ»
№ | Етапи реалізації | Зміст роботи | Термін проведення | Відповідальний |
І. | Підготовчий | 1.Формування теми проєкту 2. Визначення мети, завдань проєкту 3. Планування роботи в рамках проєкту | До 12.09.2023 | Заступник директора з ВР Решетник Н.В. |
ІІ. | Основний
| Збір інформаційного матеріалу. Проведення загальношкільних заходів. Реалізація міні-проєктів у класних колективах | Протягом реалізації проєкту | Педагог-організатор Фурдуй Т.І., завідувачка шкільної бібліотеки Вольська Л.О. класні керівники 1-11 класів |
1. |
| Уроки Пам'яті, уроки Мужності | Протягом реалізації проєкту | Класні керівники 1-11 класів |
2. |
| Історичне краєзнавство (онлайн відвідування музеїв, місць історичних подій, об'єктів культурної спадщини; онлайн подорожі рідним краєм) | Протягом реалізації проєкту | Класні керівники 1-11 класів, керівник шкільного історико-краєзнавчого музею Безпалько Л.І. |
3. |
| Виховні та інформаційні години, присвячені видатним датам українського календаря | Протягом реалізації проєкту | Класні керівники 1-11 класів |
4. |
| Опитування та анкетування учнів: «Що означає бути громадянином/патріотом?» «Чи хочу я жити та працювати в Україні?» «За що я люблю Батьківщину?»
| Протягом реалізації проєкту | Практичний психолог Прокопчук О.О. |
5. |
| Марафон добрих справ, акція «Окопна свічка», надання волонтерської допомоги ЗСУ, організація пошукової діяльності учнів: збір та узагальнення матеріалів для поповнення фондів шкільного музею | Протягом реалізації проєкту | Педагог-організатор Фурдуй Т.І., учнівське самоврядування, класні керівники 1-11 класів |
6. |
| Міні-проєкт «Герої АТО (ООС)» | Протягом 2021/2022 навчального року | Класні керівники 1-4 класів, учні, батьки |
7. |
| Міні-проєкт «Герої не вмирають» (Захисники і Захисниці нашого краю, які загинули під час російсько-української війни) | Протягом реалізації проєкту | Класні керівники 5-6 класів, учні, батьки |
8. |
| Міні-проєкт «Захисники і Захисниці України – випускники нашої школи» | Протягом реалізації проєкту | Класні керівники 7-8 класів, учні, батьки |
9. |
| Міні-проєкт «Батьки нашої школи- Захисники і Захисниці України» | Протягом реалізації проєкту | Класні керівники 9-11 класів, учні, батьки |
10. |
| Диктант національної єдності, присвячений відзначенню Міжнародного дня рідної мови та річниці Революції гідності. Акція «Повертайся живим» | Протягом реалізації проєкту | Учителі української мови, учні 5-11 класів, учнівське самоврядування |
11. |
| Презентація відеороликів соціальної реклами «Пам’ятати, щоб жити» | Протягом реалізації проєкту | Педагог-організатор Фурдуй Т.І., учнівське самоврдування
|
12. |
| Загальношкільна акція «Ті, хто бореться/боровся за Свободу» | Протягом реалізації проєкту | Учителі історії, класні керівники 1-11 класів |
ІІІ. | Підсумко-вий. Опис та представ- лення проєкту | 1. Створення електронних презентацій за тематикою міні-проєктів 2. Створення колажів, папок, альбомів 3. Розміщення на сайті закладу відповідних інформаційних матеріалів | Травень | Заступник директора з ВР Решетник Н.В., педагог-організатор Фурдуй Т.І., завідувачка шкільної бібліотеки Вольська Л.О., відповідальна за оформлення шкільного сайту Завозненко Л.В., класні керівники 1-11 класів |
|
| Облаштування у шкільному історико-краєзнавчому музеї інформаційних стендів, присвячених Захисникам і Захисницям України, які брали та/або беруть участь у російсько-українській війні «Місце шани та вдячності» | Травень | Адміністрація закладу, керівник історико-краєзнавчого музею Безпалько Л.І. |
Очікувані результати:
- даний проєкт сприятиме розвитку національної свідомості й громадянської активності в сучасної української молоді – майбутнього нашої держави;
- поглибенню знань історії, героїчного минулого, традицій та звичаїв українського народу;
- соціальної зрілості і адаптованості;
- готовності до захисту своєї Батьківщини;
- усвідомленню відповідальності перед державою;
- поповнення фонду шкільного історико-краєзнавчого музею;
- утвердження української громадянської ідентичності шляхом формування, збереження історичної пам’яті про події російсько-української війни та популяризація героїчного образу Захисників та Захисниць України;
- облаштування у шкільному історико-краєзнавчому музеї інформаційних стендів, присвячених Захисникам і Захисницям України, які брали та/або беруть участь у російсько-українській війні «Місце шани та вдячності».